Toelichting: Op zondag vissen bijten niet
Bouffons zijn de "narren" van het toneel. De oervorm van de nar. Bouffons hebben het vermogen te verbeelden wat in het normale maatschappelijke verkeer tussen mensen niet gezegd wordt. Ze geloven nergens in en drijven overal de spot mee. Zij weerspiegelen de maatschappij door te confronteren, te overdrijven. Dieper liggende, onuitgesproken gedachten komen in het spel van de Bouffon aan de oppervlakte, worden vergroot en uitgespeeld tot het absurde. Bouffons hebben een vervormd lichaam. Meer medium dan mens. Hun hele lichaam is een masker. Hun afwijkend gedrag wordt daarom geaccepteerd. Ze praten als Job die de hemel ondervraagt, als Dante in de Goddelijke Komedie. De Engelse bouffons huizen in de buurt van Shakespeare: De grootste dwazen zijn de dichters! Bouffons werken samen in groepen. Elke Bouffon is echter uniek. Heeft zijn eigen karakter; is filosofisch, bot, oversexed, onzeker, waanzinnig of profeet. Ze vertegenwoordigen het mysterie, het groteske of het fantastische. In dit stuk van Teatro Obstinato spelen de zes Bouffons ieder een scene waarin zij de leider zijn. De Bouffon-leider vergroot zijn eigen absurde karaktertrek en brengt die over op de groep. Alhoewel de scenes op zich staan komt het spel steeds weer samen in het onuitroeibare kuddegedrag van de Bouffons. Alles wordt geaccepteerd. Niet denken maar doen. Niets is te gek. De leider bepaalt!

Anabole Testeronny: Joop Cillessen
Tjiftjaf: Ria van Zomeren
Bobbelbast: Aad Trompert
Poek: Coks Dirkse
Meneer van Zwieten: Frank van der Velde
Rip: Peter de Vries
Regie: Guillaume le Marre en Ruud Corduwener
Kostums: Teja Galjaard en Jopie van Zanten